Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği'nin organize ettiği "Sektörel Ticaret Heyeti"ne Türk sofralık zeytin ve zeytinyağı sektöründen 12 güçlü firma katıldı. Türk zeytincilik sektörü, ABD pazarında yüzde 10'luk pay hedefliyor.
Greater Irnive Ticaret Odası ziyaretiyle ABD programına başlayan EZZİB Heyeti, toptan, perakende zeytin ve zeytinyağı ticareti yapan Costco, Trader Joe's, Sporuts Farmers Market, Ralph's Supermarket ve Gelson's Supermarketi ziyaret etti.
ABD'nin en büyük doğal ve organik gıda fuarlarından biri olan ve Türkiye Milli Katılım Organizasyonu Ege İhracatçı Birlikleri'nce yapılan Natural Products Expo West Fuarı'nı ziyaret ettikleri bilgisini veren Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Başkanı Emre Uygun, fuarda zeytin ve zeytinyağı sektör trendleri ve ABD'de doğal gıdalara olan talep hakkında incelemeler yaptıklarını dile getirdi.
Natural Products Expo West Fuarı'nda Türkiye'nin Los Angeles Başkonsolosu Sinan Kuzum ile de bir araya geldikleri bilgisini veren Uygun, 6 Mart 2025 tarihinde Anaheim'daki Sheraton Park Hotel'de düzenlenen ikili iş görüşmeleri (B2B) kapsamında ABD'nin farklı eyaletlerinden gelen 45 firma ve 63 sektör temsilcisiyle 160'ın üzerinde iş görüşmesi gerçekleştirdik. Görüşmelerde, Kuzey Amerika Zeytinyağı Birliği (North American Olive Oil Association - NAOOA) İcra Direktörü Joseph Profaci, ABD zeytinyağı pazarı ve tüketici alışkanlıkları hakkında bir sunum yaparak bizlere bilgilendirmede bulundu. B2B görüşmelerde Sprouts Farmers Market, Costco, Amazon Fresh, Walmart ve Rainbow Acres Natural Foods'un broker ve satın alma grupları, Olive and Olive Beyond, Nuvo Olive Oil gibi ABD merkezli zeytinyağı markaları, büyük toptancı ve distribütör firmalar: BMA USA, Garcia De La Cruz, Mandia Corporation, Ciberia International, Sadaf Food öne çıktı diye konuştu.
ABD pazarında yüzde 10 pay hedefliyoruz
Türkiye'nin son 20 yılda zeytincilik sektörüne büyük yatırım yaptığının altını çizen EZZİB Başkanı Emre Uygun şöyle devam etti: Sofralık zeytin rekoltemiz 750 bin tona ulaştı ve dünya birincisi konumuna geldik. Zeytinyağı rekoltemiz ise; 475 bin tonluk rekolteye ulaştık. Sofralık zeytin ve zeytinyağı rekoltesindeki artışın katma değere dönüşmesi için pazarlamaya yoğunlaşmamız gerekiyor. ABD bu anlamda en önemli pazarların başında geliyor. Türkiye, 2023/24 sezonunda Amerika Birleşik Devletleri'ne 199,5 milyon dolarlık zeytinyağı ve 16 milyon dolarlık sofralık zeytin ihraç etmişti. Yıllık zeytin ve zeytinyağı ithalatı 4 milyar dolara ulaşan ABD pazarında yüzde 10 pay almayı hedefliyoruz.
3-8 Mart 2025 tarihlerindeki "ABD Sektörel Ticaret Heyeti"ne; EZZİB'i temsilen Yönetim Kurulu Başkanı Emre Uygun ve Başkan Yardımcıları Davut Er ile Kadri Gündeş katılırken, Ticaret heyetinde; BALSARI YAĞ SAN. VE TİC. LTD. ŞTİ., EGE NKM GIDA SAN. TİC. A.Ş., EKER GIDA NAK.İNŞ.SAN.TİC.ŞTİ., EROĞLU YERLİ ÜRÜNLER GIDA HAYV. SAN. VE TİC. LTD. ŞTİ., KAHRAMAN YAĞ VE GIDA SAN. TİC. LTD. ŞTİ., SAVOLA GIDA SAN. TİC. A.Ş., TARİŞ ZEYTİN ZEYTİNYAĞI T.A.Ş, TERMES TARIM SAN. VE TİC. LTD. ŞTİ., UYGUN RAFİNE YAĞ SAN. VE TİC.LTD.ŞTİ, VERDE YAĞ BESİN MADDELERİ SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ, YENİÇAĞ GIDA SAN. VE TİC. A.Ş. ve ZER ZEYTİNCİLİK SAN. VE TİC. A.Ş. firmaları Türkiye'nin ihracatını artırma çabası gösterdi.