Turizm sektörünün yapay zekadan yararlanarak daha büyük hedeflere ulaşmasının mümkün olduğunu belirten Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği Bodrum Temsilcisi ve Bodrium Hotel & SPA Genel Müdürü Yiğit Girgin, yapay zekâ sisteminin fiyat karşılaştırmaları ve seyahat planlamaları gibi konularda tatilcilere yol gösterdiğini vurguladı.
Yapay zeka altyapısıyla hizmet veren seyahat siteleri ve portallarının verdiği tavsiyelerin müşteri memnuniyetini artırdığına da dikkat çeken Yiğit Girgin, “Seyahat endüstrisinin acente ve tur operatörlüğü alanında faaliyet gösteren şirketlerinin yüzde 86’sının yapay zeka ve makine öğrenimi iş modellerini önemli ölçüde etkilediğini görüyoruz. Pek çok gezgin, bir destinasyon seçerken Chat GPT ve benzeri teknolojileri kullanmaya başladı. Bunların yüzde 35’i fiyatları karşılaştırmak için bu teknolojileri kullanırken, yüzde 92’lik çoğunluğunun ise varış yeri seçiminin kişisel istek listelerine ve ardından arkadaşlarının ve akrabalarının tavsiyelerine bağlı olduğunu gözlemliyoruz. Yapay zeka kullanımını destekleyen büyük çevrimiçi acente portalları, üretken yapay zeka teknolojisiyle müşterilerine seyahat planlarını yaparken, gerçek insanlardan daha fazla yardımcı olabiliyor. Yapay zeka, müşterilere insanlardan daha iyi tavsiyeler sunabiliyor. Üretken yapay zekanın hizmetlerinin çevrimiçi sunumuna yapay zekayı dahil eden şirketlerin cirolarını önemli ölçüde artırabildiğini görüyoruz. Etkileşimli bir hizmet başlattıktan sonraki ilk üç ayda müşteri başına ortalama üç kat ciro elde etmeyi başaran bir Tripadvisor örneği mevcut. Artık kimse bu süreçleri görmezden gelmemeli, sürece hızlıca adaptasyon sağlamalıyız” dedi.