Türkiye’de ihracatın en kıdemli sektörlerinden olan, emek yoğun sektörlerden deri ve deri mamulleri sektörü, yüksek enflasyon, hammadde ve işçilik maliyetlerindeki artış, buna karşın düşük döviz kurları nedeniyle zor bir süreçten geçerken, dünya genelinde talebinde olmaması yüzünden ihracattaki düşüşün derinleşmesine engel olamıyor.
Türkiye’de ihracatın en kıdemli sektörlerinden olan, emek yoğun sektörlerden deri ve deri mamulleri sektörü, yüksek enflasyon, hammadde ve işçilik maliyetlerindeki artış, buna karşın düşük döviz kurları nedeniyle zor bir süreçten geçerken, dünya genelinde talebinde olmaması yüzünden ihracattaki düşüşün derinleşmesine engel olamıyor.
Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Zandar, dünya genelinde deri ve deri mamulleri ürünlerine talep olmadığının altını çizdi.
Zandar, “İthalatçılarda da para bitti, sipariş veren, fiyat teklifi soran kalmadı. Bedavaya versek alan yok” diyerek deri ve deri mamulleri ihracatının içinde bulunduğu durumu özetledi.
Ege İhracatçı Birlikleri’nde düzenlenen, Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçı Birliği Mali Genel Kurul Toplantısında konuşan Zandar,
“Türkiye’nin deri ve deri mamulleri ihracatı 2023 yılında yüzde 9,5’luk erimeyle 2 milyar 56 milyon dolardan 1 milyar 860 milyon dolara düştü. 2024 yılının ilk çeyreğinde ihracattaki gerileme daha da arttı ve yüzde 28’lik ihracat kaybı yaşadık. İhracatımız 568,6 milyon dolardan 409,5 milyon dolara indi. 2024 yılının kalan diliminde de ihracat toparlanacak gibi durmuyor” diye mevcut durumu özetledi.
“Kimse sermayesini ürüne bağlamak istemiyor” şeklinde konuşan Zandar, sözlerini şöyle sürdürdü;
“Pandemi sonrasında ithalatçılar bizlere normalin üzerinde sipariş verdiler. Küresel ekonomideki resesyon nedeniyle talep düştüğü için stoklarını eritemediler. İthalatçılar artık stok maliyetine katlanmak istemiyor, talep olmadığı ve finansman bulamadıkları için yeni sipariş vermiyorlar. Bu da ihracat gerçekleşmelerinde kendini gösteriyor.”