Karabağlar Belediyesi arşivinin dijitalleştirilmesi çalışmalarına, Arşiv Müdürlüğü tarafından devam ediliyor. Bu kapsamda İmar, Mali Hizmetler, Yapı Kontrol, Plan Proje müdürlüklerindeki milyonlarca belge taranıp işlendi. Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü’ndeki iş yeri ruhsat arşiv dosyalarının da Arşiv Yönetim Sistemi’ne (AYS) aktarılmasıyla, belediye arşivinde dijitalleştirilen belge sayısı 14 milyonu geçti.
EĞİTİM ALDILAR
Çalışmalar kapsamında Arşiv Müdürlüğü tarafından Zabıta personellerine sistemle ilgili eğitim verildi ve AYS uygulaması tablet, bilgisayar, akıllı telefon gibi mobil cihazlarına tanımlandı. Böylece ekipler iş yerlerinin ruhsat bilgilerine, akıllı cihazlardan tek tuşla ulaşabilir duruma geldi.
Ruhsat ve Zabıta Müdürlüğü ekipleri, “E-Arşiv” üzerinden erişim sağlanan ruhsat belgelerini inceleyerek, istedikleri bilgilere daha hızlı, kolay ve güvenilir bir şekilde ulaşıyor. İşyeri açma ve çalışma ruhsatlarına ilişkin ruhsat denetimlerini daha sağlıklı gerçekleştirebiliyor.
KIRTASİYE GİDERLERİNDEN TASARRUF
Karabağlar Belediye Başkanı Muhittin Selvitopu, zamandan ve kırtasiye giderlerinden tasarruf olanağı sağlayan dijitalleşme çalışmalarının, vatandaşlara daha sağlıklı ve nitelikli hizmet vermenin önünü açtığını söyledi. Karabağlar Belediyesi’nin bu konuda öncü yerel yönetimlerden olduğunu vurgulayan Başkan Selvitopu, “Dijitalleştirilen belge sayısının 14 milyonu geçmesi bunun en önemli göstergesi. Artık yetkilendirilmiş personelimiz ve vatandaşımız, arşiv belgelerine elektronik ortamda kolayca ve hızlı bir şekilde ulaşabiliyor. E-arşiv, E-imar, E-Eksper gibi uygulamalara ek olarak kısa süre içerisinde daha yoğun bir şekilde kullanılmaya başlanacak E-Ruhsat uygulamasıyla, Karabağlar Belediyesi vatandaşın ayağına hizmet götürmeye devam edecek” dedi.