Vatandaşların ulusal çerçevede tek acil çağrı numarası olarak ‘112’yi bilmeleri ve kullanmaları amacıyla İçişleri Bakanlığı bünyesinde 81 ilde Acil Çağrı Merkezleri kurulurken, numaranın vatandaşların hafızasında yer etmesi amacıyla tanıtım çalışmalarına da ağırlık verildi.
Türkiye’de 112 Acil Çağrı Merkezi’nin açıldığı ilk illerden birsi olan Muğla’da, 112 Acil Çağrı Merkezi çalışanları vatandaşları bilgilendirmek amacıyla Muğla’nın en büyük halk pazarı Perşembe pazarında hem broşür dağıttı, hem de vatandaşları bilgilendirdiler.
Polis, Jandarma, Sağlık gibi acil çağrı numaralarını tek çatı altında toplayan 112 Acil Çağrı Merkezi çalışanları, vatandaşları 112 çağrı numarası hakkında hem bilgilendirmek, hem de hangi durumlarda 112 Acil Çağrı Merkezi’nin aranılması konusunda çarşı, Pazar, antik kent, kırsal mahalle, kent merkezleri ve turistik bölgelerde tanıtım çalışmalarını sürdürüyor.
Muğla 112 Acil Çağrı Merkezi çalışanları hem asılsız ihbarları en aza indirmek, hem de hangi durumlarda ihbar yapılacağı konusunda çalışma yürütüyor. Menteşe ilçesinde Perşembe günleri kurulan bölgenin büyük halk pazarında 112 Acil Çağrı Merkezi personeli tarafından broşür dağıtımı yapıldı.
Vatandaşlar 112 Acil Çağrı Merkezinin hangi durumlarda aranması gerektiğini konusunda bilgi sahibi olduklarını belirterek, “112 numarasını orman yangını, itfaiye, yaralanma, hırsızlık gibi durumlarda arıyoruz. Yapanlardan Allah razı olsun” dediler.