MUPA, ‘Çiftçiliği bir kelime ile anlatın’ diye sordu… Çiftçilik ölmüş

» Büyük Manşet » MUPA, ‘Çiftçiliği bir kelime ile anlatın’ diye sordu… Çiftçilik ölmüş

Muğla Planlama Ajansı, üç ilde yaptığı araştırmada çiftlerin zorluklar yaşadığını ve sosyalleşemediğini rakamlarla ortaya çıkardı.

Muğla’nın sorunlarını tespit edecek, çözümü için bilime dayalı kısa, orta ve uzun vadeli öneriler üretilmesi için Muğla Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı Muğla Planlama Ajansı (MUPA), kuruldu. MUPA, ilk 6 ayda çiftçilerin durumu, su problemi ve sosyolojik değişimleri tespite etmek için araştırma yaptı.

 

ÇİFTÇ ZOR DURUMDA

Muğla, Denizli ve Aydın’da 1500 kişi ile yapılan görüşmelerde, üreticilere çiftçiliği bir kelime ile anlatılması istendi. Yüzde 9.5’i zor, yüzde 7.7’si rezillik, yüzde 6.1’ güzel, yüzde 4.9’u emek yüzde 3.4’ü ise ölmüş, yüzde 2.8’i ise yapılmayacak bir meslek olarak yorumladı.

 

 

GELİR GİDERİ KARŞILAMIYOR

Araştırmada ayrıca, ilde yaşayanların yüzde 50.6’sının hayvancılık yaptığı, yüzde 67.3’nün hayvanları için çoban bulma sorunu yaşadığını yüzde 68.8’nin ise gelirinin giderini karşılamadığını söyledi. Çiftçiliğe devam etmeyi düşünüyor musunuz sorusuna ise yüzde 34.4’nün ‘hayır’ cevabı verdiği ortaya çıktı. Çiftçilerin yüzde 667.3’ü ise işçi bulamadığı görüşünü paylaştı. Yüzde 63.’sinin iktidarın uyguladığı tarım politikalarından memnun olmadığın aktardı. Araştırmada en can alıcı nokta ise çiftçilerin yüzde 74.1’nin çocuğunun çiftçi olmasını istemediği oldu.

MUPA, 'Çiftçiliği bir kelime ile anlatın' diye sordu... Çiftçilik ölmüş

SOSYAL AKTİVİTE YOK

Muğla’da yaşayan seçmenin sosyolojik yapısı da incelendi. 2400 kişi ile yapılan görüşmede, yüzde 51.1’nin spor aktivitelerini takip etmediği, takip edenlerin yüzde 73.4’nün futbolu tercih ettiği belirlendi. Katılımcıların yüzde 43.7’sinin evcil hayvan beslediği belirlendi. Hayvan cinsi olarak kedi besleyenler ön plana çıktı.

Hafta içi boş zamanınız var mı? sorusuna ise yüzde 14’nün ‘yok’ dediği, yüzde 20.5’nin yüzmeye gittiğini, yüzde 16.5’i ailesiyle ve evde zaman geçirmeyi tercih ettiği görüşünü paylaştı.

Raporda, katılımcıların yüzde 67.5’nin çocuklarına ve ailesine destek olduğu da ortaya çıktı. Ülke genelindeki ekonomik sıkıntıdan dolayı da yüzde 43’nün giyim harcamalarını azalttığını, yüzde 34.1’nin sosyal etkinliklerde bulunmadığını, yüzde 34.3’nün de teknolojik harcamalardan uzak durduğunu belirtti.