GIDA YARDIMI VE YAKIN KART BAŞVURUSU ZİRVEDE
Balıkesir Büyükşehir Belediyesi’nin 444 40 10 numaralı Yakın Çözüm Merkezi’nin raporuna göre 350 bin 478 gelen çağrının yanı sıra 115 bin 871 çağrıya da geri dönüldü, vatandaşların talep ve ihbarları alındı.
Çağrı merkezini arayan vatandaşlardan 15 bin 308’i gıda yardımı talebinde bulundu.
12 bin 877 “Yakın Kart” başvurusunun yanı sıra 11 bin 649 vatandaş da sokak hayvanları rehabilitasyon talebi ile Yakın Çözüm Çağrı Merkezi’ne başvurdu. Günden güne artan enflasyon nedeniyle alım gücü düşen vatandaşlardan 7 bin 84 kişi Yakın Çözüm Merkezi’ni maddi yardım talebiyle ararken, 8 bin 233 kişi bez yardımı talep etti.Yakın Çözüm Merkezi aramalarına bakıldığında sosyoekonomik duruma göre taleplerde önceliği sırasıyla gıda yardımı, Yakın Kart başvurusu, sokak hayvanları rehabilitasyon talebi, bez yardımı, maddi yardım talebi aldı.
5 bin 738 vatandaş yol yapım ve onarım talebinde bulundu. 3 bin 436 kişinin de randevu talebi alınarak 3 bin 724 yaralı sokak hayvanları müdahale taleplerine cevap verildi.
“ŞEHRİMİZ İLK 10 KENT ARASINDA YER ALACAK”
Balıkesir’de yoksulluğu bitirip, 2029 yılına kadar sosyoekonomik anlamda ilk 10 kentten biri yapma hedefiyle çalıştıklarını söyleyen Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Akın, “Biz şehrimizde yoksulluğu yönetmek değil bitirmek için yola çıktık. Sosyal dayanışmayı artırıp, dezavantajlı vatandaşlarımızın yanında olacağız. “Yakın Kart” ile Balıkesirli hemşehrilerimin sırtındaki maddi külfeti hafifletmeyi amaçladık. Artan enflasyon ve ekonomik krizin etkilerini halkımıza hissettirmemek adına sosyal dayanışmayı arttırmaya yönelik projeler geliştiriyoruz. Bu kapsamda her türlü talep ve sorunu iletmek üzere Balıkesirli hemşehrilerimiz 444 40 10 numaralı Yakın Çözüm Merkezi’mizi arayarak bizlere ulaşabilirler. Balıkesir Büyükşehir Belediyesi olarak vatandaşlarımızın her zaman yanındayız. Erişilebilir ve çözüm odaklı belediyecilik anlayışımızla şehrimizi 2029 yılına kadar sosyoekonomik anlamda ilk 10 kentten biri yapma hedefiyle çalışıyoruz” ifadelerini kullandı.YAKIN ÇÖZÜM ÇAĞRI MERKEZİ YANINIZDA
Balıkesir Büyükşehir Belediyesi’ne ulaşıp talep ve ihbarlarını bildirmek isteyen vatandaşlar son bir yılda en fazla telefon aracılığıyla ulaşım sağladılar.
147 bin 764 kişi Yakın Çözüm Merkezi’ni arayarak taleplerini iletirken 16 bin 475 kişi Whatsapp, 5 bin 88 kişi muhtarlar aracılığıyla ve 4 bin 132 kişi de Cimer aracılığıyla Balıkesir Büyükşehir Belediyesi’ne ulaştı.
Web sitesinden 3 bin 704 talebe cevap verilirken bin 326 vatandaş e-posta ile talepte bulundu. Halk Masası’na gelen bin 228 kişiyle birebir diyalog kurulurken vatandaşlar; sosyal medya, saha çalışmaları, Açık Kapı ya da şahsen başvurularla talep ve ihbarlarını ilettiler.
Yakın Çözüm Çağrı Merkezi ekibi, gelen her talebi en hızlı şekilde ilgili birimlere ileterek taleplerin cevaplanmasını sağlıyor.