Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Hollanda Fontys Üniversitesi koordinatörlüğünde yürütülen ve Belçika Katholieke Universiteit Leuven ile Slovak Mateja Bela Üniversitesi iş birliğinde gerçekleştirilen “Tartışmalı Konuların Öğretilmesi (TCI Erasmus+)” projesinin ulusal etkinliğini düzenledi. İzmir ve Manisa’dan sosyal bilgiler ve fen bilgisi öğretmenlerinin katıldığı etkinlik, tartışmalı konuların öğretimi üzerine önemli bilgiler sundu. Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nden öğretim üyeleri Doç. Dr. Semra Sütgibi ve Doç. Dr. Duygu Metin Peten, projeyi katılımcılarla detaylı şekilde paylaştı.
Eğitimde tartışmalı konuların öğretilmesinin önemi vurgulandı
Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Doç. Dr. Semra Sütgibi, tartışmalı konuların öğretimi konusunda öğretmenlerin karşılaştığı zorlukları dile getirdi. Sütgibi, “Vatandaşlık eğitimi önemli olmasına rağmen, araştırmalar öğretmenlerin tartışmalı konuları öğretmekte zorlandıklarını ve bu konuların okullarda sıklıkla ihmal edildiğini göstermektedir” dedi. Tartışmalı konuların eğitime dahil edilmesinin, demokratik vatandaşlık bağlamında temel bir yeterlilik olduğunu vurgulayan Sütgibi, bu konuda öğretmenlerin desteklenmesinin kritik olduğunu belirtti.
Tartışmalı konularla ilgili stratejiler öğretmenlere sunulacak
Semra Sütgibi, projede öğretmenlere, zorlu sınıf ortamlarında tartışmalı konuları etkili bir şekilde öğretmeleri için görsel materyaller ve stratejiler sunulacağını söyledi. Bu stratejilerin, özellikle göçmen kökenli ya da düşük eğitim seviyesine sahip öğrencilerin olduğu sınıflarda öğretmenlere yardımcı olacağını belirten Sütgibi, “Başarıyla uygulanmış öğretim stratejileri hakkında bilgi sağlayarak öğretmenlere destek vereceğiz” dedi. Proje kapsamında geliştirilen araçlar, okul liderlerine de yardımcı olacak.
Proje Avrupa’daki deneyimlerden yararlanmayı hedefliyor
Tartışmalı Konuların Öğretilmesi projesi, sadece Türkiye’deki öğretmenlere değil, aynı zamanda Avrupa’daki öğretmenlerin deneyimlerine de yer veriyor. Sütgibi, proje ile öğretmenlerin Avrupa’nın farklı ülkelerindeki sınıf içi deneyimlerden ve karşılaştıkları zorluklardan faydalanacaklarını ifade etti. Bu deneyimlerin öğretmenlerin kendi sınıflarında karşılaştıkları sorunları aşmalarına yardımcı olacağı belirtildi.